دیجیتال مارکتینگ

DigitalMarketing

<< دیجیتال مارکتینگ به هرنوعی از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود >>

این نظر نیل پتل دیجیتال مارکتر معروف هندی در مورد دیجیتال مارکتینگ است،بر اساس گزارش مجله ی فوربز نیل پتل یکی از ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست.


از روزی که رادیو اختراع شد تا زمانی که تبدیل به محصولی فراگیر و عمومی شود ۱۰ سال زمان برد و پس از آن با پخش قطعه ای از یک اپرا و فروش فوق العاده ی بلیط های آن،اولین دیجیتال مارکتینگ در تاریخ انجام شد.

در دیجیتال مارکتینگ،ابزار مهم است نه موتور جستجو و اپلیکیشن و … ، بنابراین دیجیتال مارکتینگ هم میتواند آنلاین انجام گیرد و هم آفلاین.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین

همان فعالیت های بازاریابی سنتی و محیطی را در صورتی که به واسطه ی ابزارهای دیجیتال انجام شوند دیجیتال مارکتینگ آفلاین گویند.که شامل موارد زیر میشود:

 

بازاریابی محیطی ارتقا یافته

بیلبوردهای الکترونیک

سمپلینگ الکترونیک

بازاریابی رادیویی

تبلیغات رادیو

اسپانسر شدن برنامه­‌ها

بازاریابی تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی

تله شاپینگ

بازاریابی تلفنی

تماس سرد

پیامکی

کد QR

دیجیتال مارکتینگ آنلاین

این نوع بازاریابی که بازاریابی آنلاین نام دارد به واسطه ی استفاده از اینترنت و سایر ابزارهای دیجیتال موجب میشود که دقیق تر و سریع تر با مشتری ارتباط برقرار کنید و نتیجه گیری کنید.

از مهم ترین و بهترین مزایای دیجیتال مارکتینگ نوعی استراتژی است که تست A\B نام دارد،در این تست شما دو کمپین متفاوت طراحی میکنید و بررسی مینمایید که کدام یک بهتر اثرگذاری کرده اند تا به عنوان تاکتیک و استراتژی اصلی شما انتخاب شود.

انواع تاکتیک های بازاریابی آنلاین

Seo

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو عبارت است از دست یابی به رتبه های بالاتر در صفحات جستجو در موتورهای جستجوگر مانند گوگل،بینگ و … که نهایتا منجر میشود به افزایش ترافیک ارگانیک و هدفمند برای وبسایت شما

 

 

 

 

ContentManagement

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

در بازاریابی محتوا شما با توجه به محتوای تولیدی میتوانید مخاطب را به سمت مجموعه ی خودتان جذب نمایید،هدف از محتوای تولید شده میتواند افزایش آگاهی از برند شما ، آشنایی با محصولات ، آموزش و … باشد.از بهینه ترین انواع بازاریابی همین بازاریابی محتوا است زیرا هزینه های کم تری دارد و از طرفی میتواند تمام و کمال هدفتان را به مخاطب توضیح دهد و همچنین برروی رتبه ی سئو سایت شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

 

 

 

SocialMediaManagement

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

این نوع از بازاریابی فرآیندی است که طی آن شما برند و محتوای خود را از طریق شبکه های اجتماعی ارتقا میدهید و این عمل منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش محصول بیشتر و مواردی از این دست خواهد شد.

 

 

 

 

Webdesigner

طراحی سایت (Website Design)

تمامی موارد بالا در صورتی قابل انجام و نتیجه بخش هستند که شما پایه و اساس اصلی بازاریابی اینترنتی یعنی سایت را داشته باشید.یک طراحی سایت خوب میتواند برندینگ مناسبی برای شما داشته و شرکت یا مجموعه یا کسب و کار شما را به نوعی که برای مخاطبتان جذاب و قابل قبول باشد به آن ها معرفی نماید.

نوع طراحی سایت و میزان کاربرپسند بودن آن که از تجربه ی کاربری مخاطب به دست می آید (که در دنیای اینترنت UX نامیده میشود) و همچنین طراحی بصری وبسایت که باعث جذب مخاطب و لذت بردن او از حضور در وبسایت شما میشود (که UI نامیده میشود) از مهم ترین مباحث در طراحی وبسایت میباشند.

 

انواع دیگر دیجیتال مارکتینگ

راهکار های ذکر شده اصلی ترین راهکارهای دیجیتال مارکتینگ میباشند اما تمام آن ها نیستند،در دنیای دیجیتال و فضای مجازی هر نوع کانال و مسیر ارتباطی که به مخاطب ختم شود قابلیت استفاده به عنوان مسیری برای بازاریابی را دارد،از این دست میتوان به بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) ، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و … اشاره کرد.

استفاده از این راهکارها بسته به نوع فعالیت شما و هدفتان از بازاریابی توسط دیجیتال مارکتر مورد نظرشما که میتواند شخصی از مجموعه شما باشد و یا شرکت و شخصی خارج از مجموعه که به همین منظور با شما قراردادی دارد،مورد بررسی قرار گرفته و درصورت نیاز در پلن دیجیتال مارکتینگ شما گنجانده میشود.

 

 

 

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره داشتید با من تماس بگیرید،میزبان صدای گرمتون هستم : ۰۹۱۹۶۲۱۷۶۴۹ سامان اعلائی