emailmarketingpost1
ایمیل مارکتینگ چیست؟
دوستان عزیز سلام
اولین سری آموزش هامون رو با ایمیل مارکتینگ شروع میکنیم،شاید خیلی ها فکر کنن که دیگه دوره ی ایمیل مارکتینگ گذشته و کسی ایمیل چک نمیکنه!
اما این بزرگترین اشتباهی هست که میتونید مرتکب بشید چون ایمیل مارکتینگ میتونه تو دراز مدت بهترین و بیشترین بازدهی رو برای شما داشته باشه
زمانی که سرویسی به نام ایمیل ساخته شد شاید کمتر کسی فکر میکرد که تا این حد تبدیل به ابزار مهمی بشه و برای مارکتینگ (بازاریابی) تا این اندازه مهم باشه.یکی از مهم ترین و کاربردی ترین سرویس های ایمیل دنیا رو هم که همه میشناسید و اون هم سرویسی نیست جز GMail عزیز که با تمام پلتفرم ها میشه ازش استفاده کرد و تبدیل شده به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی دیجیتال.
زمانی که ایمیل مورد استفاده ی درصد قابل توجهی از مردم قرار گرفت،شرکت ها به این فکر افتادند که چرا از این سرویس به عنوان ابزاری برای بازاریابی آنلاین استفاده نکنند؟ و اونجا بود که ایمیل مارکتینگ متولد شد و تحولی عظیمی تو بازاریابی اینترنتی و آنلاین به وجود آورد.
خلاصه ی کلام اینکه ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای شما برای بازاریابی به حساب میاد
مارکتینگ و یا بازاریابی تعاریف گسترده ای داره که از حوصله این بحث خارجه اما ایمیل مارکتینگ رو میشه اینطور وصف کرد که یک جورایی برای حفظ مستمر رابطه با مشتری فعلی و بالقوه ی شما خواهد بود.
یعنی شما قطعا از مشتری ای که از خدمات و یا محصولات شما استفاده کرده یک ایمیل دارید و میتونید از اون طریق به ایجاد رابطه اقدام کنید.
این ایجاد رابطه میتونه در قالب تبریک اعیاد و مناسبت ها باشه و یا هر اتفاق ممکنی که به نظرتون قابل توجه هست
زمانی که شما نسبت به ایجاد و حفظ رابطه ی مستمر با مشتری بالقوه ی خودتون اقدام میکنید این موضوع میشه که یک یادآوری تو ذهن مشتری شکل بگیره برای فلان خدمات یا محصول یک یا چندبار به شما مراجعه کرده و در صورتی که از خریدش رضایت داشته باشه این مساله باعث میشه احتمال خرید بعدی هم بالاتر بره
و نکته ی دوم اینکه بین ایمیل های ارسالی که دارید (تبریک اعیاد ، مناسبت ها و …) میتونید جشنواره ها ، تخفیف ها ، محصولات جدید و … رو هم اطلاع بدید.
حالا اینکه چطور از این تکنیک برای افزایش فروش استفاده کنیم رو تو آموزش های بعدی براتون میگیم
پس این سری آموزش رایگان که ادامه دار هست رو دنبال کنید